Lidé kolem Petra Nováka
Na stránce se stále pracuje


Pavel Vrba, textař
Pavel Vrba

Pavel Vrba se narodil v roce 1938, ale jako textař začal až po roce 1966. Skládal pro mnoho skupin (mimo jiné i pro Olympik) a textařské práci se věnuje dodnes. Spolupráci s Petrem Novákem začal v osmdesátých letech a v roce 1985 dokonce otextoval celé album Zpověď. Podílí se i na albu Dávné sliby.





Ivo Plicka, textař
Ivo Plicka Narodil se v Praze, rok po Petru Novákovi. Znali se spolu od dětství (bydleli ve stejném bytě), takže se jim dobře spolupracovalo. V osmnácti začal psát Ivo pro Petra texty a později vystupoval i s George & Beatovens. Koncem šedesátých let už psal i pro další interprety a skupiny, ale na začátku let sedmdesátých odešel do zahraničí. Nikdy nepřestal s Petrem spolupracovat, ale počátečního úspěchu spolu už nikdy nedosáhli.




Oldřich Wajsar, baskytara
Oldřich Wajsar K George & Beatovens se dostal v době Krásky a zvířete a hrál s nimi až do roku 1982, kdy skupinu opustil a založil pro svoji manželku Věru Wajsarovou (rozená Mazánková) doprovodnou skupinu Minimum. V současné době pracuje se svým kamarádem Zdeňkem Nedvědem v nahrávacím studiu a vydavatelství Fontána.




Karel Kahovec, zpěvák a kytarista
Karel Kahovec Narodil se v Praze roku 1946. Sám se naučil hrát na kytaru a v šedesátých letech začal vystupovat. Vystřídal několik skupin, pak pracoval jako taxikář a v devadesátých letech se opět vrátil k hudbě - v sestavě George & Beatovens. Více informací zde




Martin Rychta, bubeník
Martin Rychta Martin Rychta se narodil 24. března 1962 v Praze. Vystudoval střední školu a je absolventem konzervatoře. S Petrem Novákem začal hrát v roce 1988 a byl členem George & Beatovens až do roku 1997. Poté vystupoval s kapelou Čechomor a v současné době hraje ve skupině Pod Černý vrch. Více informací zde




Ladislav Klein, klávesové nástroje, flétna, zpěv
Ladislav Klein Maturoval na SVVŠ, dál studoval na stavební fakultě a pak se začal profesionálně věnovat hudbě. Sedm let hrál na doprovodnou kytaru v Olympiku, pak u Evy Pilarové, u sourozenců Ulrychových a v roce 1980 se přidal k George & Beatovens, kde hrál na klávesové nástroje a působil jako aranžér a kapelník.




Eduard Krečmar, textař
Eduard Krečmar Svoje první texty začal psát pro skupinu Sputnici. Po maturitě šel na Vysokou školu ekonomickou, ale s Pavlem Vrbou se rozhodli, že budou psát profeionálně texty. Psal pro celou řadu interpretů (zejména pro Martu Kubišovou), ale po roce 1968 patřil k zakázaným autorům. Pro Petra začal psát koncem sedmdesátých let. Více informací zde




Věra Wajsarová, rozená Mazánková, zpěvačka
Věra Mazánková - Wajsarová Narodila se v Jičíně roku 1952, ale později se přestěhovala do Prahy. Učila se hrát na housle, na které hrála ve studentském orchestru. Když ji bylo patnáct, přijali ji na konzervatoř, ale po dvou letech přestoupila na hudebně-dramatický obor. Byla žačkou Hany Hegerové a brzy ji začaly přitahovat šansony. Dosáhla nemalých úspěchů na festivalu folkových zpěváků a Mladá píseň v Jihlavě. V polovině sedmdesátých letech ji oslovil Petr Novák, což byl začátek několikaleté a úspěšné spolupráce. Později se provdala za Oldřicha Wajsara a vystupovala se skupinou Minimum.




Adolf "Andy" Seidl, elektrická kytara

Andy SeidlNarodil se 17. září 1951 v Písku. Během studentských let hrával v píseckých kapelách, často se svým o dva roky mladším bratrem, baskytaristou Jiřím. Později, když trochu dorostl další sourozenec, bubeník Jan (ročník 1957), vytvořili bratři Seidlové ojedinělé rodinné trio. Začátek sedmdesátých let strávil Andy na vojně, poté pracoval v Písku jako vedoucí prodejny hudebních nástrojů. Hudební ruch ho odvedl do Plzně, kde hrával s celou řadou skupin a také podával gramodesky. V Plzni se seznámil s kolegy Pavlem Skálou (Marsyas) a Stanislavem Staňkem. V březnu 1979 ho Jiří Burian angažoval do Sazí, odkud po roce přešel ke Katapultu na místo Oty Petřiny do programu 2006. Když skupina s pořadem skončila, sestavil vlastní Andy Seidl Band i s bratrem Janem na bicí a s Vladimírem Boháčkem a jezdil s ním jako předkapela Katapultu. Od roku 1981 hraje v doprovodné kapele G&B Petra Nováka.

Zdroj: Melodie 3/1983




Stanislav Staněk, elektrická kytara

Stanislav StaněkStanislav Staněk se narodil 2. ledna 1952 v Praze. Sám si to v pěti letech zavinil, když našel na půdě housle, že se s ním začalo počítat pro kariéru houslového virtuosa. Film Starci nachmelu mu však v šestétřídě vtiskl do rukou kytaru, a ta narušenou cvičební morálku a nejistý prstoklad. Nebýt stěhování z Brandýsa nad Labem, kde prožil dětství, do Plzně, stejně by se asi ucházel o přijetí na konzervatoři, takhle z každodenní houslové řehole unikl na gymnázium a odtud na lékařskou fakultu. Že nespravuje lidem zuby, má na oplátku na svědomí muzika, která se nechtěla snášet s opravnými termíny z farmakologie. Po pubertálních beatových začátcích a postpubertálním westernu se zhlédl v Beatles, jejichž repertoár hrával v Tanečním orchestru lékařské fakulty. Později dostala tahle zakuklená beatová skupina ještě kurióznější název, neboť byl častěji vyslovován než psán: Orchestr pod Skálou. To v jeho čele stanul Pavel Skála. Tak se Stanislav Staněk dostal do víru plzeňského beatu, pečlivě ukrývané Popelky, a přesto nevysychající zásobárny pražské profesionální rockové scény. V jeho hudebním životopise se začínala objevovat jména jako Labyrint, Odyssea (dříve Koule), ale nakonec nabyl vrchu Pavel Půta, na dlouhý čas Staňkův souputník na písničkářské scéně. S ním také velice nešťastně vstoupil do drážek gramofonové desky tolik diskutovanou Červenou knihovnou. Ovšem folkovým znalcům i plzeňskému a středočeskému publiku se dvojice jeví v mnohem příznivějším světle. Novou dimenzi dostala její tvorba v amatérském Divadle pod lampou, "až po střechu" vyprodaném, a navíc diváky oceněném i na celostátní přehlídce klubové tvorby ve Valašském Meziříčí v roce 1978. Po ní nabídky k vystupování po celé republice jen pršely, Staňka již definitivně uvolnila medicína, ale růžové muzikantské vyhlídky se přeci jen neodrazily v počtu uskutečněných představení. Osobní řešení hledal Staněk v povolání člověka pro všechno ve zdravotnických zařízeních, muzikantské nastínila nabídka na místo kytaristy ve skupině George & Beatovens. Značka Půta-Staněk tím však nezanikla a přichází ke slovu v přestávkách Novákových turné. Na kytary Staněk nejen hraje, ale sám je i vyrábí.

Zdroj: Melodie 11/1980

Stanislav Staněk hraje s kapelou George & Batovens dodnes.